Ads

Saturday, January 4, 2014

My Home Renovation Part 6

Ni pulak gambar sekitar awal bulan 8, 2013. Time puasa ni. Rumah masih dalam 80% siap. Kitchen cabinet dah pasang. Tinggal kerja-kerja mengecat je. Kiteorang tak sub kan kerja cat pada Jo. Konon nak buat sendiri. Tapi silap laaa. Bila buat sendiri tu penatnya bukan main! Walaupon nampak sikit tapi bila dah kene buat 2 coat, memang penat giler laa... At last guna unskilled labour & cheap labour. Kiteorang mintak tolong anak jiran kat umah mak aku. Dia memang rajin. Bagi RM50 untuk tolong-tolong kiteorang. Lagipon dah nak raya. Boleh lah budak tu beli ape2 yang patut. 

Yang kenit ni pon sibuk nak menolong jugak, Tapi buat comot. Eiii...
Bila tak bg dia tolong, kite pulak yang dia marah.

 Then, di sebabkan cut sana sini budget, so ada lah budget lebih...
Maka kiteorang pon buat lah laminate floor. Buat dekat Mitalee. Dia ada office dekat BMS Mall. Harga RM5.80 per square feet including profile and underlay for 8mm thick. Mengikut luas lantai living area umah kiteorang, total keseluruhan dalam RM2500. Kira ok lah tu. Malas dah nak pakai karpet or tikar. Kaki aku ni dah sejuk bila pijak lantai.


Ni gambar kat Mitalee. Memang rambang mata nak pilih. Campur2 kaler pon bole. tapi nanti rojak pulak. Colour yang kiteorang pilih yang terang-terang sikit. Tak tau ok ke tak.


Brand Robina and Nature Collection.

Below gambar2 semasa proses pemasangan laminate floor. Agak lama jugak. dia start datang dalam pukul 10, pukul 3 baru siap.







Yeay dah siap pon...

2 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  2. Dekat mana ye puan beli laminate floor tu? 5.80 tu siap pasang ke?

    ReplyDelete

Ads