Ads

Saturday, January 4, 2014

My Home Renovation Part 5

Part yang paling penting sekali dalam renovation kitchen ialah memilih kitchen cabinet contractor.
Kiteorang ada survey ke Homedec, mintak quotation and buat comparison.
Tanya habis-habisan dekat diaorang, ada tak hidden charge. Kekadang diaorang ni tak bgtau awal2. Hinges tak masuk laa, soft close lain harga laa. Drawer bole 2 tier je laa. Memacam...

So, end up kiteorang ada shortlisted kan 3 contractor. Alucabinet, DEWANI & SCi. Buat kira-kira sana sini then close deal dengan Alu Cabinet jer sebab harga termurah & puas hati. Aku nak buat full aluminium cabinet from dia punya door sampai ke body sebab umah aku ada anai-anai. So memang tak recommend pakai kayu laa... Ada yang reput kang.

Rate per foot run ada aku simpan dulu. Nak tepek kat sini buat reference. Tapi dah hilang pulak.
Harga sekarang pon mebbe dah naik. Aritu bila aku suh cina Alucabinet datang umah ukur & tunjuk booking form pon dia bgtau nasib baik aku booking awal. sebab 2nd homedec yang dia join pada tahun yang sama jugak, harganya dah naik.

Ni AluCabinet. Dekat Taman Johor Jaya. Office dia biasa-biasa je.
Yang datang ukur tu boss dia Mr. Fam. Orangnya baik muka je nampak ganas!

DEWANI memang orang dah biasa dengar. kt johor ni banyak cawangan. Bole buat ansuran lagi. Tapi harga abit mahal. mebbe ada cas design dalam quotation dia.

Ni Sci yang iklan dia aku selalu jumpa dalam metro. Pergi office dia kat Taman Bukit Indah. Memang lah tersangat cantik ape yang dia display. Tapi harga tak menepati budgetku..

1 comment:

Ads