Ads

Thursday, October 27, 2011

Kayuh basikal

Bukan senang sebenarnya nk ajar syahmi mengayuh basikal. Aku dah belikan dia basikal sebelum dia berumur 1 tahun lagi. Time tu tak expect ape2 pon dari dia... Yela, kecik lagi.
Then, bila da besar sikit, aku n en combat pon suh dia letakkan kaki kat pedal basikal. Berbulan2 jugaklah mengajar dia mcmtu. Tapi tak reti2 jugak. Sampai sakit pinggang aku klo dia suh tolak basikal dia tu.
At last, aku belikan dia motorsikal yg berbateri. Give up sbb dia xpndai mengayuh. Klo moto tu, dia tekan jer dah boleh jalan. Tapi tak aci lah. Boy mesti kna pndai mengayuh...
Then, selasa lepas dengan rasminya dia dah pandai mengayuh dengan jayanya. Pada umur 2 tahun 3 bulan.
Aku dah janji dengan dia nak belikan dia basikal baru bila dia pandai mengayuh. Tapi nantilah dulu. Lepas abis pantang baru syok nk soping n jalan2 sakan.


Seronok je da pandai kayuh


Budak botak yang nmpk da besar


Laju lagi, laju lagi

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

Ads