Ads

Thursday, July 21, 2011

Non Bake Peach Cheese Cake

Harini cerita pasal makan lagi.
Actually aku try buat cheese cake ni minggu lepas lagi. Tapi peram jer dalam fridge. Takut kalo potong kang xde sape yang "doyan" - jawa languange (read as ingin).

Finally after a week dalam fridge, aku pon take out & snap pic. Hasil tangan aku. Tengah2 malam mixing the batter sorang2. En. combat xde mood. Dia tak tolong pon. Sampai hati.

Sonang jer buat cake ni. Aku cilok dari MamaFaMi's recipe. Aku pernah jugak beberapa kali mencuba resepi dari blog MamaFaMi tu & menjadi. Tu yang syok tuh... Best kan kalo kite buat sesuatu & berhasil?


My Non Bake Peach Cheese Cake


My Syahmi yang suke cocok2 cheese cake tu.


En. combat kata cheese cake nih sedap. Tak terlalu manis sangat. Al-maklumlah pakai whipping cream Emborg. Agak mahal sikit berbanding cream brand Sunglo. Tapi cake ni macam lembut sikit. Mungkin aku terlebih letak peach puree... Kalo ikut sukatan betul2, Insya-Allah menjadi...

1 comment:

Ads