Ads

Thursday, February 17, 2011

Susahnya nak cari puting Tommee Tippee

Haiya...

Sebab puting pon nak masuk blog ka? Ye la... Mana tahu member2 blog bole tolong ker?
Saje jer nak mengadu pasal masalah aku ni... Aku tengah mencari teats Tommee Tippee untuk En. Syahmi laa sape lagi... For hygiene purpose, aku kene tukar teats tu every 3 months. Betol tak? Botol & puting pulak kene selalu sterilize selalu. Memang leceh kalo anak pakai minum pakai botol ni. Direct breastfeed lagi senang, kan?

Aku da pergi merata-rata dah kat area JB ni nak cari teats tu. Selalunya ada jual kat TESCO, berlambak2.. Aku cari kat Tesco yang dekat ngn umah aku jerr.. Kat Tesco pon xde. Then, pergi lagi ke Toys r Us kat Tebrau City, yang ada cuma medium flow & slow flow jer. Syahmi da setahun setengah. Mana sesuai pakai medium flow. Kang dia tak nak menyusu pulak.

Syahmi da start pakai botol jenis ini dari dalam hari lagi... Ye laa, aku kene la train dia pakai botol. Asyik direct feed jer, kang susah pulak aku nak berkerja semula lepas 60 kalo dia tak biasa. Bukan aku tak pernah cuba tukar pakai botol jenis lain. Tapi dia refuse. Haiyaa... So, kene laa setia pada en. Tommee tu jerr...

Last choice kalo aku still tak ketemu jugak, beli lah online kat my fav online shop. Nak buat mcm mana? Kalo kat rumah dia direct feed jer ngn aku. Tak pon aku buatkan dia susu dalam cawan or botol yang ada straw. Tak mo botol-botol dah. Sebab syahmi da besar tau! (Hehe, bukan sebab aku malas ke nak sterilize?) Bukan botol jer aku sterilize, cawan-cawan, sudu, mangkuk dia pon aku sterilize jugak. Tapi kat umah pengasuh dia, Syahmi masih berbotol. Ntah sampai umur brape dia akan berbotol. Tak kisah lah, asalkan dia nak minum susu.

 Pic Syahmi masa baby lagi.

 Memang susah nak dapat gambar dia minum pakai botol kat umah.
Time kecik bila berbotol, dia tak pandai pegang lagi.

Botol yang dia refuse. Nape ntah.
Tak biasa kot.

No comments:

Post a Comment

Ads