Ads

Monday, September 27, 2010

Syawal 1431H, Part 1

Raya da masuk 2 minggu berlalu, aku baru sibuk nak update gamba2 raya.. Takpelaa... Bole jadi kenangan nanti...

Tahun ni sepatutnya aku beraya di kampung Muar, belah suamiku. Sebab tahun lepas di Kempas & kebetulan aku baru abis pantang.. Tapi disebabkan baju raya en. combat & baju raya Syahmi masih berada di rumah nenekku di Simpang Renggam, so kiteorg belok ke Simpang kejap. Kejap tak kejap jugak laa... Sampai tido sana pada malam raya tu. Aku mmg dh lama tak tido umah nenek. Balik, singgah kejap je selalunya...

Bila balik umah nenek, teringat zaman kanak2 dulu... Aku banyak memori kt sini... Yang paling aku ingat, kat umah nenek aku ni ada grandfather clock yang besar. Cuma makcik aku je yang tahu operate jam tu... Selain itu, kat sini laa tempat penggumpulan adik beradik belah bapak aku... Seramai 8 orang kesemuanya...

Kat bawah ni, ada beberapa gambar hari raya yang kiteorg snap raya haritu. Tak cukup korum lagi sebab ada yang tak balik sebab jauh & ada yang sampai lambat....

Mimi, Andak, Pak Andak & Izzat. Syafiq xde, raya kat sabah.


Miza, Izreen, Pak Usu, Ucu, Damia & Izzah

En. Combat, Syahmi & aku.


Ni baru suku... Yang tengah tu nenek. Umur 70+

Syahmi & Damia (Damia is my youngest cousin. Same age with Syahmi)

Hehe, ni gamba dari FB Mimi. En. combat poket tgh tebal time ni..

Last photoshoot sebelum berangkat...

Lepas gambar2 semua, kiteorang cau cin cau n terus shoot pg Balik Parit Kassan, Muo... Nasib baik highway tak jem... Sempat en. combat sembahyang jumaat kat Muar...

No comments:

Post a Comment

Ads