Ads

Saturday, September 4, 2010

Goodbye Clinique, Welcome Garnier

Whhhoooaaa....!!! Sedihnye bila melambaikan tangan tanda selamat tinggal kepada cik Clinique yang ku sayang.... :-(

Arini aku nak bercerita tentang skincare product yang aku guna pakai... Aku ni suke sangat la bertukar-tukar skin care product. Macam-macam yang aku pernah cuba. Almaklum laa, time skola dulu, pimples penuh di muka. Budget pulak ciput... So, aku guna yang murah2 je mcm Johnson & Johnson PH5.5, Hazeline Snow, Nutri Metics Apricot & etc.

Bila belajar kt itm pulak, da ada duit lebih aku muka kreatif beli skin care yang 'up' sikit harganya mcm BodyShop...

Then, bila da start keje, aku makin laa suka spent duit pada benda2 yang agak mahal. At first aku try product Elken. Buka beli satu dua tau... Siap beli complete set lagi + Spirulina. Then, aku stop. Lepas tu, aku makin laa berani membeli skin care product kt Beauty Counter...

1st attemp, aku beli Clinique 3-Step, aku da jatuh hati pada product tu. So far, so good sbb time tu aku da plan nak tunang & kawin. So, da nak start bela-bela muka.. Tapi korang tahu la kan, benda ni bukannya murah... Agak mahal oii...
Bila da beli 3-Step tu, aku mula laa menambah2 skin care accessories yang lain e.g. scrub, eyes cream, night cream, make up remover & sun block. Aku beli time ada sale jek sbb Mall mcm JUSCO, Metroyaja & Parkson selalu buat sale. Purchase RM100 above, free voucher RM10.
Alhamdulillah, kulit muka aku makin ok. Mungkin aku kurang stress time keje ni. Makan pulak teratur & banyak makan buah...



Lagi satu yang bestnye pasal Cik Clinique ni, dia selalu bagi free gift. 7/9 pcs free gift sample + tote bag with purchase RM300 above . Kt umah aku da berlambak tote clinique ni. Memang aku suka kumpul.
Da panjang lebar bercerita, aku tak bagi sebab pon kenapa aku ucapkan selamat tinggal pada clinique. Sebabnye aku sekarang da mula cut cost pada perkara-perkara yang bole tolerate e.g. skin care product ni laa... Almaklum laa, bila da kerja ada komitmen. Macam-macam komitmen aku dari installment kereta, rumah, PTPTN, SSPN, insurance, investment & etc.

So, dari aku guna product yang mahal2, lebih baik aku try guna product lg lagi murah...
Product yang aku pilih ialah Garnier... Hopefully, aku kulit aku xde masalah menggunakan Garnier.

Lastly, nasib baik laa aku ni tak make-up. Kalo tak, ntah ape product yang aku pakai. Aku just maintain pakai lipstics Bobbi Brown (I can't resist) & compact powder je pg keje...

No comments:

Post a Comment

Ads