Ads

Thursday, September 23, 2010

Nak beli ke tidak..??

Aku di dalam dilema... Nak beli ke tidak saham company sendiri...?
Since company aku ni nak listing kt BSKL on 29 October 2010 ni, each staff di peruntukkan 4,000 unit. So, aku senang2 da dapat pink form tu. Kalo pakai open market, mau kene tunggu turn. Kira, bukan senang laa...

Masalah aku skg ni, samada nak beli saham tu atau tak? Menurut akhbar price range between RM2.70 tu RM 5.00 seunit... Tapi smlm, khabar terbaru bgtau about RM 3.70 seunit. Kalo aku nak beli 4,000 unit, kurang-kurang RM15,000 mesti ada dalam tangan.... Fuhh...

Mana ada banyak tu? Kalo bole aku tak nak finance dari bank. Sbb I hate Interest! So, aku kene finance dari Pa&Ma mungkin...? Alaa... time listing date nanti jual la balik ekk? Kalo naik 50sen pon da ok laa tu... Simpan kt ASB pon setahun baru dapat 10% gitu... At least RM2,000 dalam tangan.

Bila ada duit lebih cmtu, makin kreatif laa aku... Nak pasang autogate utk umah laa... Buat awning untuk umah laa... besarkan dapur laa... sumenya utk umah... Nak simpan mungkin 4-5 tahun baru dapat... Lambat benorrr rasanya... Duit bonus yang aku dapat tiap tahun tu xbole pakai sembarangan laa... Kene peram je...



Paper cutting abstract from The Star on 22nd 2010

Hurm.. still berfikir lagi... Adakah aku akan guna plan lain...? Tak pasti lagi...

No comments:

Post a Comment

Ads