Ads

Thursday, August 16, 2012

Safiyyah @ 9m today!

Arini 16 August 2012, genap cik Safiyyah berumur 9 bulan...
2 hari lepas, dia dh ada simptom2 demam2. Dah bagi ubat demam tapi tak baik2 jugak even demam dia mild jer. So, td aku baru bwk dia ke klinik utk jumpe doktor. Nasib baik dr pompuan tadi yg check dia. Confident sikit aku... Biasanya kiteorang ke Poliklinik Yuslina Seri Alam je. But since bulan posa ni aku stay kt umah parents je, so pg lah ke klinik yg terdekat...

Sepatutnya aku start cuti esok. Semalam mmg ada niat nak cuti utk arini. Tapi bila kira-kira balik mcm sayang je nak amik cuti. Tak sangka plk arini aku amik cuti. Sebab pengasuh safiyyah semput, so dia nak amik off arini. Adik aku plk cherry berry dari semalam. then, mak aku plk demam. So, xde sape aku nak harapkan lagi. Aku je yang sihat. So, nak taknak kena lah cuti.

Syahmi pulak dari semalam asyik muntah & cirit2. Kesian dia... Sampai ke harini still muntah2 jgk. Even dh mkn ubat tahan muntah... Dah la badan dia selim melim... Makin lah selim... Tapi dia ok je. Masih nak cakap & nak main... Tapi tu lah. Asyik muntah smpai mlm td 5x salin baju tido... Hopefully 2-2 anak aku tu cepat recover. So, bolehlah beraya dengan jayanya...

At 9 months, safiyyah sudah ada 4 btg gigi atas & maintain 2 batang kt bawah.
Dah pandai babai, tepuk amai2, cek cekur & geleng2 kan kepala (comel jer...).
Apa lagi ekk? Dia dh pandai nak panjat2, aku rasa tak lama lagi dah bole jalan dah... Hoorayy!

Ni wajah innocent cik safiyyah

Pak usu dia kata mcm little einstein..


Ni gambar gedik  time kt horizon hills


Ni calon ustazah pilihan..

Ni time kt JPO. Soping sakan...

No comments:

Post a Comment

Ads