Ads

Friday, August 10, 2012

Iftar di The Ledang, Nusajaya

First time datang ke The Ledang, Nusajaya ni. Sampai sesat barat aku di buatnye. Nasib baik aku apps Maps kt iphone utk buat referance. Tanya en combat dia mcm confident je masa awal-awal. Bila dah sesat, bru buat muka cuak. Thanks to my iphone. So far dia tak pernah mengecewakan....

Kuar rumah awal dlm pukul 6, sepatutnya less than 1/2 hour da bole sampai. Di sebabkan sesat, nak dekat berbuka baru sampai. Tapi sesat barat kiteorang membawa aku melihat Kota Iskandar, Legoland, Jalan ke Puteri Harbour & etc. Tempat yang cantik dan banyak lagi yg perlu dibangunkan... The Ledang ni pulak terceruk sikit, tapi bila sampai, fulamak... tempat yang indah & nyaman jer... Banyak water features & paling aku suke their infinity pool... Di sebabkan hampir nak buka posa, nak posing lelebih pon tak bole..

Makanan pulak not bad. Tak lah variety sangat mcm kt Mutiara Hotel, tapi kat sini not bad. Orang tak ramai & tak lah bersesak2 nak amik makanan... Rate is RM55 nett per head. Oklah tu kan... Makan punya makan, sambil borak2 ngn classmate yang lama tak jumpa. Masing-masing dok JB, tapi ssh nak jumpa. Sbb masing2 bz.

Zila bersama Safiyyah & incik suami...
Pasni zila akan migrate ke Melaka sbb lakinya kerja offshore.
So dekat ngn family lagi better.
-
Ni pulak en combat borak2 dengan emak syikin.
En Syahmi tak berhenti mengunyah. Memang aku bagi dia makan banyak2...
So, senang sikit dia tak merayap2

Syikin & Zulfakar & Qaseh Qaisara.
Sedap nama anak... Qaseh sebaya dengan Safiyyah.

En Syahmi yg ntah berapa mangkuk makan spegetti...
Dia tak heran pon nak mkn yang lain...

Antara buffet set The Ledang

Syikin & Safiyyah

Lepak2 kt lounge area before balik.

Ummi & Safiyyah
Aku tak sure The Ledang ni ape. i.e Hotel Resort or Clubhouse...
Nanti kite pg lagi ye encik combat.. tak puas nak ronda2 kawasan sini...

No comments:

Post a Comment

Ads