Ads

Friday, December 3, 2010

Cupcake class

Hehe, dah lama tak update blog... As usual laa, alasan aku ialah sibuk... Tapi memang sibuk pon, di rumah or di opis.. Ni time rehat Jumaat baru bole tulis entry..

Kali ni nak share gambar aku pg kelas cupcake dengan Cik Siti. Kelas ni aku da pegi tahun lepas lagi.. Tengok gambar, muka aku muda setahun.. Hehe. Saje jer nak tepek sini gambar2 ni... Lagipon sebab utama aku amik kursus buat cupcake ni kononnya nak buat sendiri cupcake masa harijadi Syahmi yang ke-setahun. Tapi hampeh... Mana sempat nak buat... Nanti kang jadi ape jer... Orang pon tak hingin nak makan. Tapi time free2, pernah jugak laa aku aplikasikan ilmu yang aku belajar tu. Cuma aku tak buat deko jer.. Lagipon orang bukannya makan sangat cream & foundant tu...

Yuran kelas ni RM150 per person. Aku belajar ngn mamatiera. Korang bole check kt blog list aku... Kat area Pasir Gudang/ Masai ni ramai je yang offer untuk mengajar kelas cupcake & kelas lain2 lagi... Lepas ni plan nak belajar buat roti ngn Nina sweetlilykitchen pulak. Tapi kene kumpul fulus dulu laa... Saje jer memenuhkan ilmu di dada. Tambah skill untuk jadi Wanita! Wanita yang multiskill. Mana lah tahu silap hari bulan aku pulak yang amik tempahan buat kuih2.. Haha, berangan... Tapi siyess aku memang suka benda2 dekor & cantik2 nih...

Hokeylah as usual, layan gambar..

 Dekor Mummy Monster guna cream

 Cik Siti punya Monster da nak siap

 Ni pulak dekor padang bola


 Get ready dekor pakai foundant pulak

 Ni lah hasil kerja Cik Siti

Ni pulak aku punye. Buat rose biru tak jadik okey!

4 comments:

  1. salam fain,

    buat rose biru t.jadi? cantik apa...
    lekakan touch up benda nih! saya pnah gak buat tp anak2 t.suka sgt mkn mnis. lastly sedekah kat org je

    ReplyDelete
  2. wa.. fain n cik ros... kemain lagi ea..
    amboi comel2 nyer cupcake korang.
    nampak beria betul cik ros n fain decorate.
    ceni da bley amik tempahan la eak..

    ReplyDelete
  3. So Shy lady - Memang best melayan benda2 nih.. Foundant tu pon manis. Sekadar decorate jer.. Tak makan pon...

    ReplyDelete
  4. @n.a.n.i.e - uit nani, ko jangan tempah kat aku.. tak terdaya nak buat ngn anak kecik ni haa... hehe...

    ReplyDelete

Ads