Ads

Wednesday, November 10, 2010

3 bulan berturut Syahmi demam

Picture edited using Instagram Apps.

Phew! Lama sudah tak mengupdate blog. Agak2 ada seminggu aku meninggalkan dunia blog ni. Ini disebabkan Syahmi di masukkan ke hospital pada petang 2 November 2010.

Ceritanya begini...
Past 3 month, Syahmi demam... On 24th September 2010. Da bawak dia pg jumpe doc kt KK Tampoi. Buat blood test sume.. OK, nothing happened. Even, body heat dia sangat tinggi cecah 39 degree. Beberapa hari kemudian, dia da ok... Cerita demam Syahmi di sini.

Sebulan kemudian.
Syahmi demam lagi. It happened on 20th Oct 2010. Da bawa pg Poliklinik Yuslina kat Kota Masai. Dia ada batuk sedikit, selesema jugak. A few days later, demam n everything recover.

Then,
On 29 October 2010, lepas balik dari kerja, pengasuh Syahmi bgtau badan dia dedar.. Ala2 nak demam gitu.
Pengasuh Syahmi tampal Kool fever

Then, aku bagi ubat demam. Beli kat Tesco cap Uphamol 120. Then, aku decide nak bagi dia Herbal based medicine. So, aku tukar ubat demam, bagi dia HURIX untuk kanak2. Pon tak jalan jugak. Sabtu malam tu aku bagi dia ubat masuk kat bontot. Risau kalo malam suhu badan dia naik tinggi. Lagipon dia liat nak makan ubat.


Cian dia...

Ahad pagi 30 Nov 2010, aku bawa Syahmi ke Klinik Utama Bandar Baru Uda. Jumpa Dr. Hisham Ganesan. Dr. just bagi ubat antibiotik, demam, selesema & batuk. Demam Syahmi beransur pulih pada Ahad tu. Then, Ahad malam aku bagi Syahmi ubat. Sebab lesson learnt, kalo skip makan ubat, demam lambat nak pulih. Tp dia bole muntahkan balik ubat yang aku bagi.
Ayoyo, cmne ni... 2x percubaan, tak berjaya jugak. Malam ahad tu da agak daa... (Suhu badan dia panas balik).

Sempat lagi singgah Starbucks lepas blk dari klinik sbb perut ku da berkeroncong

Then, Isnin malam 1 Nov 2010 lepas aku balik kerja, aku terus cabut pg balik Klinik Utama. Kali ini jumpe Dr. Saadiah Atan pulak. Dr. bagi ubat masuk bontot skali lagi & Dr. bagi reference letter. Aku request untuk pg ke Hospital Regency sebab dekat dgn umah aku...

Pagi Isnin tu, aku still hantar Syahmi ke umah pengasuh dia


2 Nov 2010. Aku busy sangat waktu tu sampaikan aku tak dengar bunyi sms or call yang masuk. Lebih kurang dlm pukul 3.30, baru aku perasan ada miscal & sms dari pengasuh Syahmi. Dia takut dengan condition Syahmi sebab Syahmi makin demam + muntah2 + poopoo...

Aku...??

To be continued...

No comments:

Post a Comment

Ads