Ads

Tuesday, October 26, 2010

Finally, my iphone4...

Syukur...
Kawan-kawan sumer (Ct Rosni, Nanie, Anie, Pijon) & sesiapa saje yg rajin baca blog aku, ni nak habaq sikit, bahawasanya iphone4 yang aku dok canang dari minggu lepas telah berada di dalam genggaman aku....

Tara....



Siap aku amik halfday leave afternoon lagi semata2 nak beli benda alah ni! Berbaloi tak berbaloi itu lain kira! Haha...

Cerita iphone4 ni. Date 23 Oct 2010
12.30noon - Aku da punch out. Pergi bersama Cik Jariah. Sbb dia pon sama ngn aku nak beli iphone4 jugak. Singgah jap kerumah pengasuh Syahmi amik si kecik tu. Aku risau balik lambat, takkan nak letak lama2 kat umah pengasuh, segan aku. Aku sampai tengok dia da encem & smart2... Macam dia tahu jek aku nak bwk dia pg jalan.

1.30pm - Aku da sampai City Square. En. combat pon datang sekali lepas solat jumaat kt Masjid Sultan Abu Bakar. Mesti dia rush. Sian dia. Dia kene datang sbb nak tukar plan maxis. Skg aku da jadi main line, dia jdi sub line. Haha, skg aku berkuasa...
Aikk, dia terkejut mcm mana si kenit tu bole ada... Haha, pagi tadi aku senyap2 masukkan baju lawa kat beg Syahmi. Saje tanak dia tahu aku bwk Syahmi...
Then, kiteroang terus register. Kiteorang tak bnyk tnye sbb mmg da study pasal pakej yang dia offer. Bayar deposit RM200 then, lagi 2 jam kemudian datang balik amoi tu kata...

2.30pm - Kietorang lunch kt kenny rogers ber-4. En combat makan dulu sbb dia nak masuk keje balik. Lepas makan, aku ronda2 kt CS tu jap then solat Zohor... Lepas kejap kt surau tunggu ke waktu Asar... Haiyaa, Syahmi so active that time. Dia suka2 tegur awek2, makcik2, akak2 dalam surau tu... Da tak takut orang daa...

4.30pm - Da 2 jam. Kiteorang datang balik ke kaunter maxis tu. Amoi tu mintak datang balik lagi 1jam, dia kata server busy. So, lambat nak process. So, aku pon tawaf lagi CS...

5.30pm - Datang laa lagi... Amoi tu cakap mintak tunggu dalam 20min. WTF! Geram aku... Lambatnyer... Aku da nak mintak da deposit kiteorang... Tp dia mcm taknak bagi. Aku da nak marah2 da... Amoi tu da tahan malu. Padan muka dia. Aku da syak dia lambat process form yang aku kiteorang isi!
Pukul 6pm baru dapat iphone tu. Tp Cik Jariah punye pulak sangkut! Dia mintak tunggu lagi 2 jam. Perghhh... Aku da geram sangat! Jariah da dia tanda marah... Aku push2 cina tu cakap nak cepat! Jariah nak datang esok jer... Aku bagi ayat ustazah sikit kat dia... So, dia pon cool sikit...

6.30pm - Aku masuk ke surau, lepak2 jap sementara tunggu Maghrib. Tunggu lagi kt surau sampai waktu Isyak. 4 waktu aku solat kt surau CS tu... da banyak2 doa agar iphone cik jariah dapat jugak mlm ni. Da penat mengunngu nih!

8.30pm - Datang ke kaunter, promoter kt situ mcm da tahu jerr... Finally, iphone cik jariah pon dapat... Buat payment, sign itu ini kiteorang pon ke Machine Store..

9.00pm - Kt Machine, cari casing utk iphone kesayangan... Mak aiii, mahalnye... Casing sumer harga RM79 above.. Aku grab 1, Jariah grab 1...

10.00pm - Bertolak balik ke rumah. Haii... Macam2 dugaan harini tapi terbalas jua... Kalo iphone kiteorang tak dapat haritu jugak, mesti da berbakul2 amoi promoter tu kene kutuk. So geram! Terhegeh2 sangat nak proceed application kiteroang. Yang dia peram lama2 tu buat ape!

En. combat pulak da call2... Mana laa anak bini dia ni pg. Beli iphone ke buat iphone... Dari tadi tak balik2...
Syahmi pulak, he's such a great boy that day! Tak merengek ke ape... Rilex jer... Kalo lapar, just tunjuk kat plastik roti season tu n cakap 'nak!'... Really proud of you my little boy.

As a token of appreciation for Syahmi, gambar pertama yang diambil menggunakan iphone ialah gambar Syahmi!




4 comments:

  1. awk beli iphone bayar cash ke. jaga elo2 tu. brg mahal.

    ReplyDelete
  2. @fizanur - yup cash. RM1390 + RM400 for upfront payment. Tp RM400 nanti dia pulangkan balik in 5 months bill.
    Insya allah, jaga baik2...

    ReplyDelete
  3. ehh..cek dalam internet almost 3k. awk beli 1.4k je ek..hmmmm..okela tuh.

    ReplyDelete
  4. @fizanur - if ni contract 16g is about RM2,290. i amik pakej iValue 1 with 24 months contract. U many check here
    http://www.maxis.com.my/personal/iphone4/rates.asp

    ReplyDelete

Ads