Ads

Monday, August 2, 2010

Parenting Forum by Mead Johnson

Selamat pagi...
Kali ini nak cerita pulak pasal parenting forum yang aku attend pertengahan bulan Julai. Forum ini khas untuk ahli kelab mead johnson sahaja. Aku bukan lah ahli kelab mead johnson. Kakak ipar aku yang dapat invitation ni, so dia invite aku & en combat sbb dalam invitation card tu bole bawak lagi 2 kawan.
Syahmi & En. Combat @ Mutiara's Lobby

Forum ini berlangsung kt Mutiara Hotel Johor Bahru. Tak lah jauh sangat dari rumah. So nak ke sana memang tak jem sangat. Aku mmg bercinta nak lalu highway pasair gudang tu, sbb laluan trafik nya unpredictable!
Syahmi main see-saw

Forum start pukul 9 pagi. Aku sampai sana agak lewat, kakak ipar aku pulak tak muncul2 pon. So aku pegi ngap dulu breakfast yang di sediakan setelah register. Dapat la sticker untuk aku, en combat & syahmi. Kt sticker syahmi ada no telefon aku. In-case anak hilang katanye...

Forum ini di ceramah oleh Jeniffer Ho. Yang memang arif pasal topik keibubapaan ni. Aku pon dengar dengan khusyuknya...
Antara tips yang diberikan ialah (tips di tulis oleh en combat, sangat rajin dia, sbb aku terpaksa pegang syahmi):-
FATHER + MOM = PARENTS
PARENTS + CHILDREN = FAMILY
HAPPY PARENTS = HAPPY CHILDREN.

Our team on that day!

Macam itu lah formulanya... Jeniffer memang menggalakkan parents sepatutnya mempunyai masa mereka tersendiri. Ye lah, macam aku, memang tak sempat empunya masa sendiri dengan en combat. Kemana-mana aku pergi, mesti bawak syahmi. Makan pon tak leh macam dulu. Kene cepat & pantas. Walaupon begitu, saat yang terindah adalah ketika syahmi bersama. Pokok pangkalnya, HAPPY!

Jap, jap.
Ni ada lagi tips ni for effective parents:
1. Have time for self
2. Do socialize (with kids)
3. Ask for help if neccessary
4. Accept help & support
5. Maintain contact for family & friends.

Jom kite tgk gambar pulak


Syahmi & sepupunya; Nuris Aleesya & Nurin Izzati

4 comments:

  1. good info. salam kenal ya. happy parenting!

    ReplyDelete
  2. wah..best tu...ops..salam kenal..mesti banyak dpat info dalam forum cam nie kan...

    ReplyDelete
  3. @fizanur - happy parenting too...

    ReplyDelete
  4. @mummy_ayu - Yup, memang menggalakkan parents outhere to join this kind of forum. Eventhough, organised by meadjohnson tp diaorg tak promote pon their products. Malah menggalakkan breastfeeding.

    ReplyDelete

Ads