Ads

Wednesday, August 10, 2011

Shaklee Omega Guard

Dah masuk 2nd trimester ni, aku dah mula makan makanan untuk tumbesaran otak baby. So, aku memilih Shaklee Omega Guard dari Shaklee. Thanks to fiza dengan service begitu pantas sekali. Order hari isnin, hari selasa courier dah antar.

Masa 1st baby dulu aku makan PB neurogain. Itu pon sebab kakak ipar aku buat checkup kt private hospital & doctor dia bagi neurogain tu. Dia pulak tak makan. Aku lah yang tukang abiskan.
Aku as usual lah. Checkup kt klinik kesihatan jer. Manalah dia bagi fish oil ni.A bit pricey supplement ni. So, kalo nak kene beli sendirilah. But since dah makan supplement dari Shaklee n berkesan dengan tubuh badan aku, aku continue jer amik fish oil cap Shaklee jugak.


 Ape kebaikan Fish oil capsule ni untuk wanita mengandung?
Ni aku copy paste dari sini.
"Eating oily fish and seeds in pregnancy can boost children’s future brain power and social skills, research suggests...A study of 9,000 mothers and children in Avon, England suggested those who consumed less of the essential fatty acid Omega-3 had children with lower IQs. These children also had poorer motor skills and hand-to-eye co-ordination, research in the Economist said".

Apepon, aku hanya berusaha & cuba beri yang terbaik. Sape yang tak mahu anak kita cergas & cerdas kan? Zaman sekarang anak-anak makin cerdik & bijak.
Tapi semuanya di tangan Tuhan. Kite sebagai hambanya perlu redha dengan segala pemberiannya...

No comments:

Post a Comment

Ads