Ads

Tuesday, July 27, 2010

Alhamdulillah, semuanya selesai...

Setelah hampir sebulan aku bertukus lumus untuk membuat persiapan bagi meraikan majlis harijadi Syahmi, akhirnya semua telah selamat. Mana taknye, rumah aku masih belum complete dengan peralatan memasak yang besar2... periuk belanga sumernya comel lote. Cukup untuk masak 4-5 orang jer. Mengikut guest list, aku menjemput hampir 50-60 orang termasuk keluarga terdekat. Nasib baik, ada periuk kt rumah mak. So, aku angkut sikit2 periuk2 dia bawa ke rumah aku... Hehe, bijak... bijak...

Ini kira kali pertama aku mempunya bilangan tetamu yang ramai. Almaklum lah, baru setahun jagung pindah rumah. Tu yang sibuk ajak sedara mara n sahabat handai datang tu. Aku start pindah rumah ketika umur Syahmi 2 bulan. Time tu time raya & nak dekat abis pantang, so tak larat nak buat open house ke ape. Majlis akikah Syahmi pon bu
at kt umah mak jer. So, ni first time umah aku buat majlis yang agak besar bilangan tetamunya...

Ok, meh kite layan gambar pulak...

Ini kad jemputan Syahmi. Aku mintak tolong en combat, tp dia bz. So, ni je la yang mampu aku buat. Aku cedok-cedok idea dari sini.

Ini pulak kek besday Syahmi. Ala-ala Safari theme. Ada zebra, ada elephant & ada beruang sekor. Flavour Choc moist coating with Choc Ganache. Aku tempah dari Aunty Balqees. Anak Aunty Balqees (Yesmin) ni satu tempat kerja dengan aku. Ramai yang puji ngn kek ni, makcik2 aku sumer tnya dari mana aku tempah kek ni. Dia cakap, kek choc ni tak muak pon bila makan. Dia punya icing pon tak tebal. Yang kanak2 pulak suke ngn kek ni sbb full of character & colourful. TQ so much ngn Aunty Balqees & Yesmin sbb sudi layan aku yang agak cerewet ni....


Tengok tu, Besday boy Syahmi! Tangan dia mmg aim nak pegang kek jer. Time kiteorg tadah tangan & en combat baca doa, dia tangan pulak sibuk cuit2 m&m kt kek tu. Geram agaknya. Ok, layan lagi gambar...







Terima kasih banyak2 kepada semua ahli keluarga ku; Emak, Ayah, Along, Uda, Anis, Abah, Ucu Peah & Pakcik Rosli, Ucu Kecik & Pak Usu, Acik & Pakcik serta Nenek.
Kepada geng opis; Apis, Jariah, Fairus, Zaid, Mai, Man & Suhaimee.
Kepada geng QS; Rosni, Ezzy, Azman, Kin & tunang, Mirda & Kong.
Tak lupa kepada Kak Zuraini, Kak Ina, Kak Ani & Abg Ijam. Kerana anda sudi hadir memeriahkan majlis yang tak seberapa ini.

Doakan agar Muhammad Syahmi Iman menjadi anak yang soleh, cerdik akal fikiran, sihat tubuh badan.
Amin..

1 comment:

Ads